דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משפטים וחשבונאות 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 330   [ נצפה 3476 פעמים ]

התואר ששם אותך צעד אחד לפני כולם

מהות המסלול

השפעות הגלובליזציה באות לידי ביטוי בעיקר בהחלת חוקים בינלאומיים על תחום המיסוי במדינת ישראל. במציאות זו ללימודי משפטים וחשבונאות חשיבות גדולה. מועמדים למסלול לימודי זה, מקבלים הכנה מקיפה ומקצועית למפגש עם העולם העסקי בהיבט זה. רואי חשבון ואנשי פיננסיים, המחזיקים גם בתעודה של עורכי דין וגם הם בבחינת נכס לאומי לכל ארגון. מחד, מסלול המכיל את ההכשרה המשפטית שלה זקוק המועמד, קרי ידיעת חוקי המיסוי על בורים, כחלק משמעותי מתחום התמחות זו ומאידך הכשרה מקיפה בתחום הפיננסי.

מטרות המסלול ויתרונות המסלול

מטרות המסלול העיקריות הינן להכשיר עורכי דין שלהם ידיעה נרחבת בתחום המיסוי וכן היכרות עם התנהלות רשויות המס בישראל, כמו גם את החוקים הספציפיים לתחום זה. בוגרי מסלול זה מחזיקים בכמה יתרונות בולטים: התמחות בתחום נחוץ מאוד בשוק העבודה, כחלק ממגמת החיים בחברה שבה התחום הפיננסי רק הולך ומתעצם וכן יתרון בולט על חבריהם, בוגרי תארים בחשבונאות המחזיקים בתעודה שבה רק תחום התמחות אחד בלבד. למעשה השילוב בין שני המסלולים, משפט וחשבונאות, הוא אך טבעי ופועל יוצא של ממשקים חופפים.

אפשרויות קריירה

בפני בוגרי תואר במשפטים וחשבונאות עומדות כמה אפשרויות לתעסוקה, בהם עיסוק בארגונים ציבוריים, במוסדות בנקאים, חברות פרטיות, כמו גם ברשויות מוניציפליות ורשויות המס. בין התפקידים אותם יכולים למלא הבוגרים של לימודי משפטים וחשבונאות: חשבים, מבקרים פנימיים בארגונים, מנהלי כספים, יועצי מס ועוד. מדובר במנעד תפקידים נחשק, שהמחזיקים בהם הופכים להיות לעזר וליד ימינם של מחליטנים הזקוקים למידע פיננסי בכל ארגון.

איפה לומדים

ניתן ללמוד ללימודי תואר במשפטים וחשבונאות הן באוניברסיטאות ובמכללות. בין האוניברסיטאות:  אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, הטכניון- מכון טכנולוגי לישראל, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת חיפה, האוניברסיטה הפתוחה ואוניברסיטת בר אילן. וכן במכללות כדוגמת המרכז הבינתחומי הרצליה, המרכז האקדמי כרמל ועוד. הלימודים אורכים כשלוש וחצי שנים ודרישות הקבלה נחשבות לגבוהות ומעלה. באוניברסיטאות מדובר על ציון פסיכומטרי גבוה מ-670 נקודות בתוספת תעודת בגרות בציונים גבוהים. ובמכללות תנאי הקבלה נחשבים לקלים יותר. בנוסף, בחלק מהמכללות נדרש ציון פסיכומטרי בתוספת לתעודת בגרות מלאה ויש מוסדות המתנות תעודת בגרות חלקית כתנאי לקבלה.

 

 

לימודי הינו אתר לימודים מקיף המכיל מידע רב על מסלולי לימוד בישראל. באתר ניתן קבל מידע על תואר ראשון, תואר שני, מכללות, אוניברסיטאות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב